Protože ČD nemají stránky se seznamem vlaků ve kterých se nacházejí elektrické
zásuvky pro notebooky, rozhodl jsem se zřídit vlastní
stránky, na kterých by bylo možné tyto informace nalézt. Pokud víte o nějakém
vlaku, ve kterém jsou funkční zásuvky, pak mi dejte vědět na adresu krticka (zavináč) physics.muni.cz.
Pro příští rok se začíná blýskat na lepší časy...
Funkční zásuvky jsou pouze ve voze první třídy (slovenském, pozor, nepleťte si s rakouským, kde zásuvky nejsou). Zásuvky jsou u všech sedadel. Zásuvky ve vozech druhé třídy (vždy na konci nebo začátku vozu) nefungují. V připojeném vlaku EC 76/136 ANTONÍN DVOŘÁK je zařazen (jako třetí od konce vlaku) velkoprostorový vůz 2. třídy, ve kterém jsou zásuvky u velké části sedadel.
Zásuvky ve vozech druhé třídy jsou umístěny u společných sedadel pro čtyři cestující. Zásuvky v první třídě nejsou.
Zásuvky ve vozech druhé třídy jsou umístěny u společných sedadel pro čtyři cestující. Zásuvky v první třídě nejsou.
Funkční zásuvky jsou pouze ve voze první třídy, který je řazen jako první za lokomotivou. Zásuvky jsou u všech sedadel. Zásuvky ve vozech druhé třídy (vždy na konci nebo začátku vozu) nefungují. V připojeném vlaku EC 137/77 ANTONÍN DVOŘÁK je zařazen velkoprostorový vůz 2. třídy, ve kterém jsou zásuvky u velké části sedadel.
Zásuvky ve vozech druhé třídy jsou umístěny u společných sedadel pro čtyři cestující (kromě prvního vozu za jídelním). První třídu jsem nezkoušel.
Funkční zásuvky jsou ve voze první třídy.
Funkční zásuvky jsou ve voze první třídy.
Funkční zásuvky jsou ve voze první třídy hned za lokomotivou.
Zásuvky jsou ve voze první třídy, který je řazen jako poslední. Neměl jsem možnost je vyzkoušet, ale vypadají provozuschopně.
Použitelné zásuvky se nacházejí v lůžkovém oddělení, je třeba požádat průvodčí o jejich zapnutí (zapínají se ve skříni na druhém konci vlaku než je její stanoviště).
Použitelné zásuvky se nacházejí v lůžkovém oddělení, je třeba požádat průvod čí o jejich zapnutí (zapínají se ve skříni na druhém konci vlaku než je její stanoviště).
Příměstské soupravy řady 471 (nové, dvoupatrové jednotky) mají údajně funkční zásuvky v oddílu 1. třídy. Jezdí na tratích: Praha - Kolín - Pardubice a Praha - Beroun. Já jsem ale jeden takový vlak procházel a našel jsem tam zásuvky jenom na začátku oddílu a navíc jsem neměl možnost je vyzkoušet.
V některých stanicích je možné využít elektrické zásuvky v čekárnách:
V nově opravovaných vozech řady 810 zatím zásuvky plánovány nejsou.
Některé informace o vozech se zásuvkami je také možné nalézt v časopisu ČD pro Vás číslo 2005/1.